diumenge, 4 de novembre del 2012

COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL

A l'última classe de COED vam estar tractant el tema de la comunicació audiovisual.
Vam parlar sobre la publicitat, els telenotícies, els documentals, etc, els quals són elements audiovisuals. Després d'haver parlat sobre això, vaig aprendre que el seu missatge és molt més complex i que hem d'estar més atents al missatge si volem captar-lo.
Amb el llenguatge audiovisual no només ens hem de centrar en la part oral o escrita alhora, sinó que també ens hem de fixar en el suport o mitjà que s'utilitza per a comunicar. Un exemple sobre la dificultat de captar un missatge si no s'està atent a tots els factors és la publicitat subliminal.

També vam veure un vídeo a classe de Guillermo Orozco, que parlava sobre la comunicació audiovisual. Després d'haver-lo comentat a classe vaig extreure la següent informació:

La imatge té un codi universal, és a dir, tothom sap el que interpreta, a diferència de la llengua, per això en la comunicació audiovisual és bàsica. Per altra banda, a la imatge no se li dóna un valor per si mateixa, sinó que complementa allò escrit i l'explicació del professor, per exemple. És per això que no només hem d'educar als nens amb medis audiovisuals, ja que no és el mateix ensenyar amb vídeos o virtualment que de manera presencial o amb llibres de text.
La família i l'escola tenen la funció d'educar als nens i als joves. Si un nen té problemes a casa o els seus pares mai hi són, és obvi que es passarà la majoria del seu temps mirant la televisió, jugant a videojocs, amb el mòvil, etc. Per tant, és fonamental que la família i l'escola treballin conjuntament per tal de que el nen pugui ser educat d'una altra manera que no sigui la audiovisual.

Els medis de comunicació també tenen una gran responsabilitat, ja que tenen un efecte educatiu perquè els nens s'eduquen del que veuen a la pantalla, per tant, aquests medis suposen una innovació en l'educació.

Com a conclusió d'aquest vídeo, i segons Guillermo Orozco, s'han de desenvolupar competències bàsiques i una alfabetització digital que permeti que poguem treure-li profit als medis audiovisuals.
La part positiva de tot això és que les noves generacions s'adapten més fàcilment als canvis, tenen la ment més oberta, tot i això no vol dir que vinguin amb el "xip" incorporat sobre les tecnologies, per tant, se'ls ha d'ensenyar mitjançant l'alfabetització, que consisteix en saber llegir més enllà, en saber veure i no només mirar, saber en quines situacions de dia a dia podem fer-ne ús, en quina mesura, els tipus de mitjans, etc.

Després d'aquesta sessió crec que la comunicació audiovisual és una bona forma d'ensenyar als nens i d'educar-los d'una manera diferent, nova, "divertida", però sense deixar de banda l'ensenyança tradicional amb llibres i professors.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada