A l'escola hi ha 7 classes. La classe que em va tocar a mi és la classe dels Lledoners, i està formada per 11 nens, 3 dels quals no van venir aquell dia. Els nens tenen entre 1 i 2 anys, per tant, és la classe dels caminants, període en que els nens comencen a caminar. A la meva classe hi havien bastants nens que caminaven, però n'hi havia d'altres que encara gatejaven.
L'horari de l'escola és de 9:00h a 13:00h i de 15:00h a 17:00h.
Els nens de la meva classe es van quedar tots a dinar al migdia, però hi ha pares que venen a recollir als seus nens per dinar.
La primera activitat que vam fer al entrar a classe i presentar-me als nens i a l'educadora va ser el Bon dia. Es tracta de treure diferents personatges, com el Sol, la Lluna, una titella, un cargol, etc. i donal-s'hi el bon dia als nens tot cantant una cançó.
Un cop fet això, es deixa als nens que experimentin pel seu propi compte. L'aula estava tota plena de materials de diferents tipus, de plàstic, de metall, de fusta, de roba, etc. Hi havia un matalàs amb coixins, una taula amb cadires, el racó dels cotxes, contes, joguines, peluixos, i moltes coses més amb les quals els nens jugaven i descobrien. A més de tot això, també hem cantat algunes cançons.
Un dia a la setmana, a la classe dels Ledoners fan el joc heurístic, que és una activitat en la que un grup reduït de nens, que tenen entre els 12 i 24 mesos d’edat, explora objectes no catalogats de didàctics i els combina lliurement. En acabar l’exploració, i amb l’ajuda de l’adult, els recull tot classificant-los.
Però el dia en que jo vaig anar-hi no van realitzar l'activitat.
Durant bona part del matí els nens estan a l'aula jugant, però hi ha una part del matí, abans de dinar, que els nens surten a una aula comuna amb tobogans i casetes per jugar i així també poden relacionar-se amb els infants d'altres classes i d'altres edats, excepte els lactants, que no surten de l'aula ja que no poden caminar.
Un cop acaben de dinar van a una sala preparada amb matalassos per a dormir i es queden allà fins que es desperten a la tarda.
A les 15:00h tornem a ser a l'aula jugant amb els nens i l'educadora els dóna de berenar. A les 17:00h, o abans, els pares vénen a buscar als seus fills i allà acaba la jornada.
VALORACIÓ PERSONAL
Passar un dia de pràctiques a l'escola bressol envoltada de nens de 1 a 2 anys ha estat una experiència inoblidable i que sens dubte m'hagués agradat repetir més d'un dia.
El poder estar en contacte amb els nens, jugar amb ells, veure com et somriuen i vénen cap a tu amb un conte perquè els hi llegeixis és una sensació fantàstica i que m'omple molt. Tot i això, crec que amb nens de 3 a 6 anys potser m'hagués agradat més, ja que pots interactuar amb ells i compartir altres coses que amb nens tant petits no pots fer.
A més a més de l'experiència que he tingut amb els nens i de la qual he sortit molt contenta, també cal dir que tant la padrina, com l'educadora de la classe a la que vaig estar i la directora de l'escola, s'han portat molt bé amb mi i m'han ajudat en tots els dubtes que he tingut.
CONCLUSIÓ
Un dia sencer envoltada de nens m'ha deixat clar, per si en tenia algún dubte, que ser mestra és la professió a la que realment em vull dedicar, però segurament amb nens més grans dels que he estat avui, encara que això no vol dir que no m'hagin agradat.
Depenent molt de l'edat dels nens, les activitats que es fan a classe canvien bastant, i el dia es pot fer més entretingut o menys, però al cap i a la fi treballar amb nens sempre et treu un somriure i et fa oblidar-te dels teus problemes.
També me n'he adonat que els nens són molt carinyosos i sempre reclamen la teva atenció, i a mi estar amb ells fa sentir-me molt bé.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada